Bevezető helyett

 2012.01.09. 11:22

2008-ban egyszer már Hanoiba hozott az élet. Ezt akkor el is kezdtem dokumentálni, de aztán abbamaradt. Ennek nyomai felfedezhetők itt: http://hanoi.blogter.hu/

Most megint ez a helyzet, és a jelek pillanatnyilag azt mutatják, hogy hosszabb időt fogok itt tölteni. Erről fog szólni a blog. Kezdjünk is bele.

Az ideút rendben volt, a repülőn összehaverkodtam egy  magyar lánnyal, épp Siagonba tartott, eljött körülnézni Délkelet-Ázsiába, miközben PhD-t csinál a Műegyetemen. Ügyes.

A mögöttünk ülők egy 5-6 fős 40 magyar pasikból álló "delegáció", akik egyértelműen kurvázni jöttek. Összefutottam velük Doha-ban is az átszállásnál, sajnos Hanoiba jöttek, így a csomagfelvételnél is. Ők is tudták, hogy magyar vagyok, és is tudtam, hogy ők azok, nem erőltettem a kapcsolatfelvételt. Ők se :)

A Qatarnak, úgy fest sokkal több pénzt hoz Saigon, mint Hanoi, ott csak 1,5 óra az átszállás, így a magyar lánnyal ittunk egy kólát/vizet éjfélkor, megünneplendő az új évet, aztán ő ment is tovább, én meg vártam.  Így aztán egy jó 8 órás netezés, konnektorkeresés, padon alvás lett a folytatás. Na jó, körülnéztem a Duty free-ben, megnéztem a híres qatar-i lottó eheti(!) nyereményeit. 100-150 dollárért vesz az ember egy szelvényt és luxuskocsit nyerhet. Most épp egy Lotus meg egy Bentley volt kirakva.  Tulképp Mo-n kevesebb pénzből többet lehet nyerni, de hacsak nem naponta bontják ki a ládákat, akkor 1:a párszázhoz a nyerési arány.....akar valaki egy Bentley-t?

Szóval nagy nehezen újra gépre kerültem, rutinosan már a jegyvásárlásnál foglaltam előre helyet, így szokás szerint az ablaknál ültem. Mellettem nagydarab kopasz, kövér 50-es szexturista. Mondanom sem kell, hogy Bangkokban megáll a gép, mielőtt Hanoiba menne.

A gépen "összefutottam" egy ismerős vietnámi lánnyal. Bangkokban meg a csomagokra várva beszélgettünk egy kicsit. Át akartunk ülni egymás mellé, de majdnem végig fullra volt bookolva a gép. Ezek a qatariak tudnak valamit.   Este fél 10 felé érkeztünk meg Hanoiba, ami 25 óra utazást jelent. Eléggé el voltam fáradva. Így más már hál Istennek nem maradt, csak "hazamenni".

Lett közben motorom. Egy öreg Honda Wave. 125 köbcentis, és olyan állapotban van, hogy ezt legalább nem akarják ellopni. Kibéreltem két hónapra. Azért szeretem nagyon ezt a típust, mert ilyenen tanultam itt motorozni 2008-ban :) Csak egy baj van vele, hogy újabban több etanolt kevernek a benzinbe, és ez a típus hajlamos az "öngyulladásra"....magyarán kigyullad a motor és leég.

Emellett baromi hideg van. Hanoi nem jó hely télen, mert 8-10 fok van ilyenkor, nyirkos hideg, áthatol a mindenen. Sál, sapka, kesztyű alapfelszerelés a motorozáshoz. Az mondjuk vicces, hogy sokan ilyenkor is mezítláb vezetnek, egy szál papucsban. Pufikabát és mezítláb :)

Fűtés persze nincs a házakban, max a légkondit lehet fűtésre állítani, de az elég halvány, és persze szigetelés sincs, mert egyébként minek. Így aztán ezt a pár hetet ki kell bekkelni, aztán február elejétől már jobb lesz egy fokkal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hanoi.blog.hu/api/trackback/id/tr183531010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása